Kilka porad o tym, jak stosować typografię w projektowaniu interfejsów.
Unikaj stosowania niepotrzebnych znaków interpunkcyjnych np. kropek dla etykiet, linków, list wypunktowanych, tekstów z ikoną.

W komunikatach stosuj czas teraźniejszy, stosując jego prostą formę: Email wysłany –> Email został wysłany

Zrozum sytuację użytkownika. Jeśli użytkownika ma problem, to chce być traktowany poważnie. Popraw swoje zamówienie –> Upssss

Wyjaśnij znaczenie problemu w swoich komunikatach. Nie każ użytkownikowi zastanawiać się co spowodowało błąd w formularzu.
Użyj tylko małych liter –> Niepoprawne dane

Nie obwiniaj użytkownika w przypadku wystąpienia jakiegoś niepowodzenia.
Użytkownik o takim adresie istnieje –> Twoje dane do logowania są nieprawidłowe

Zachęć użytkownika do wykonania akcji, pisząc aktywnie.
Nie masz jeszcze znajomych. Znajdź i zaproś ich teraz. –> Brak dodanych znajomych.

Pisz prosto i bezpośrednio, unikając niepotrzebnych słów.
Zaktualizuj do nowej wersji –> Czy chcesz zaktualizować do najnowszej wersji?

Bądź precyzyjny i przekaż użytkownikowi co się stanie, gdy zastosuje wybraną akcję. Użytkownik nie może czuć się zaskoczony.
Edytuj w Google Docs –> Edytuj online

Stosuj zapisy liczbowe zamiast słownych.
2 użytkowników dodanych –> dwóch użytkowników dodanych

Unikaj przekazu wymagającego od użytkownika zmiany ekranu lub układu strony.
Wczytaj lub przeciągnij plik –> Przeciągnij na panel poniżej

Nie używaj skrótów, chyba że są one terminem technicznym lub produktowym. Wyjątek stanowi tutaj słowo „OK”.
CISCO, ISO, API –> etc, e.g, i.e

Spróbuj znaleźć rozwiązanie problemu za użytkownika.
Wystąpił problem. Spróbuj odświeżyć przeglądarkę –> Wygląda na to, że coś poszło nie tak!

Jeśli ekran lub panel nie zawiera treści, wyjaśnij kontekst i delikatnie popchnij użytkownika dalej.
Brak nowych zadań. Utwórz zadanie dla siebie lub przypisz je komuś innemu. –> Brak zadań.

Nie proś użytkownika o cierpliwość. Po prostu powiedz mu, co się dzieje, a jeśli nie jest to natychmiastowe, podaj wskazówkę jak długo to może potrwać.
Aktualizacja może to potrwać kilka minut –> Proszę czekać, trwa aktualizacja.

W oknach dialogowych etykieta powinna precyzyjnie mówić co zrobi dany przycisk
Anuluj przesyłanie –> Anuluj

Jeśli spodobały Ci się porady z tego artykułu, to zapraszam Cię do zapoznania się z naszym ebookiem “przeprojektowani”, gdzie znajdziesz mnóstwo wiedzy z zakresu projektowania Ui/Ux.