fbpx

Masz już swój sklep internetowy. Inwestujesz w reklamy, pozycjonowanie. Jesteś obecny w mediach społecznościowych. Jednak sprzedaż nadal nie jest satysfakcjonująca. Być może wina leży po stronie Twojego sklepu. Zobacz jak możesz usprawnić zaangażowanie klientów, zwiększenie koszyka zakupowego oraz jak zatrzymać klienta na dłużej.

 

 

1. Sprzedaż typu cross selling oraz up selling

tego typu funkcja to świetny sposób na zwiększenie koszyka zakupowego. Polega ona na podrzuceniu klientowi produktów, które mogą go zainteresować jeszcze na etapie przeglądania. Często widzimy w sklepach pod głównym produktem opcje typu “klienci, którzy kupili ten produkt kupili również…”. Dobrze sprawdza się również oferowanie produktów podobnych lub akcesoriów dodatkowych. Tutaj często można spotkać się z opcjami typu “może zainteresuje Cie również” lub “nie zapomnij dobrać dodatków”.  Tego typu opcja w sklepie na pewno powiększy koszyk zakupowy klienta.

 

 

2. Powiększanie koszyka

Nawet gdy klient dokonał już wyboru i jest na etapie wpisywania adresu i wybierania płatności, zawsze możemy zaoferować mu produkty podobne lub dodać opcję pakowania na prezent czy też dodatkowych akcesoriów.

 

 

3.  Oceny produktów

Nic tak nie pobudza do zakupu jak opinie innych klientów. Dlatego w naszym sklepie koniecznie zainstalujmy dodatek odpowiedzialny za możliwość dodawania opinii o produkcie. Jeśli klienci po zakupie rzadko dzielą się opinią wtedy możemy pobudzić ich do działania oferując np dodatkowy rabat na zakupy za dodanie opinii. Pamiętajmy również, że klient szybciej podzieli się opinią negatywną niż pozytywną. Możesz również za pomocą mailingu wysłać np po kilku dniach maila z podziękowaniem za transakcję, dodatkowym rabatem oraz prośbą o wystawienie opinii. Daj coś od siebie, a klient na pewno się odwdzięczy.

 

 

4. Zabieranie punktów

Pragniesz zatrzymać klienta na dłużej ? Dodaj możliwość zbierania punktów lojalnościowych w Twoim sklepie. Punkty klient może wymieniać na zniżki lub dodatkowe akcesoria. Pamiętaj, by nie przesadzać z przelicznikiem punktów…nic tak nie denerwuje jak wieczne zbieranie punktów. Daj klientowi faktyczną korzyść.

 

 

5. Połącz produkty w zestawy

Klient jest leniwy i zazwyczaj chce kupić szybko. Wybierz więc za niego i stwórz zestawy tematyczne Twoich produktów. Gdy prowadzisz księgarnie zaoferuj np zestaw książek w tematyce SF. Gdy do tego dorzucisz niższą cenę takiego zestawu, klient na pewno skusi się na zestaw.

 

 

6. Darmowa wysyłka

Nic tak nie cieszy jak darmowa wysyłka. Co raz więcej osób kupujących w sklepach internetowych twierdzi, że kupują tylko wtedy gdy przynajmniej jedna forma wysyłki jest darmowa. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na darmową wysłkę zaoferuj ją od danej kwoty. Czyli gdy klient zrobi zakupy za 100 otrzyma darmową wysyłkę. Koniecznie wspomnij o tym w podsumowaniu koszyka – “by otrzymać darmową wysyłkę brakuje Ci jeszcze 20 zł”. Takie działanie zachęci do zakupu w sklepie, a dodatkowo powiększy koszyk.

 

 

7. Szybki zakup

Dla klienta liczy się czas. Nikt nie lubi wypełniania mnóstwo pól formularzy oraz przechodzenia przez kolejne kroki wyboru adresu, płatności, przewoźnika itd. Spraw by w Twoim sklepie wszystko odbyło się w maksymalnie 3 kliknięciach od momentu dodania do koszyka i zapłaty. Zastanów się czy na pewno wszystkie opcje w formularzu adresowym są ważne i obowiązkowe. Czy na pewno pole “kraj”, “województwo”, “telefon” jest potrzebne ? Zbyt skomplikowany proces finalizacji zakupu jest najczęstszym powodem porzucenia koszyka.