fbpx

Obsługa klienta stanowi bardzo ważny element w funkcjonowaniu każdego biznesu. Nie inaczej jest w świecie online gdzie natychmiastowy kontakt z obsługą może podnieść nam współczynnik sprzedaży. Pamiętać należy jednak, że klienci są różni i każdy z nich preferuje inną drogę komunikacji. Dla jednego wygodnie będzie zadzwonić, dla drugiego napisać maila, dla trzeciego napisać na Facebooku. W ostatnich czasach ogromną popularnością cieszą się live chaty pozwalające na natychmiastowy kontakt z obsługą.

Jeśli posiadasz stronę oparta o WordPressa to nie powinien Cię dziwić fakt, że istnieje spory zasób gotowych wtyczek z live chatem. Dzięki nim w kilka chwil dodasz do strony możliwość jednej z ulubionych form kontaktowych przez klientów. Wybraliśmy dla Was najpopularniejsze i najmniej kłopotliwe pluginy i zestawiliśmy w tym spisie.

 

 

Zendesk Chat

chat

Nasz numer jeden na tej liście. Dlaczego ? Ponieważ darmowa wersja wystarcza do średniego sklepu. Wtyczka posiada dużo możliwości ustawień oraz bardzo łatwą integrację. Instalujemy wtyczkę i rejestrujemy się na stronie. Obsługę czatu mamy w oknie otwartej przeglądarki. W pakiecie otrzymujemy również historię czatów, statystyki odwiedzin strony, powiadomienia dźwiękowe. Dobrze działa również na smartfonach.

 

 

Gadu Gadu

chat7

Pamiętacie gg ? Dziś ten najpopularniejszy komunikator niestety nie sprawdzi się już do rozmów ze znajomymi. Jednak doskonale nada się właśnie na live chat. Bardzo dobrze, że twórcy gg poszli tą drogą i dali możliwość instalacji czatu na stronie. Działa on bardzo sprawnie, a do tego konfiguracja jest bardzo prosta. Całość zajmuje kilka chwil, by nasz sklep otrzymał live chat – wystarczy wkleić krótki kod na stronie. Obsługa odbywa się poprzez komunikator GG co jest fajnym rozwiązaniem ponieważ nie musimy mieć włączonej przeglądarki. Polecamy !

 

 

Wp Live Chat

chat8

Kolejne darmowe rozwiązanie z bardzo prostą instalacją. Co warto tutaj wyróżnić ? Na pewno nieograniczoną liczbę rozmów, zmianę kolorów, przechowywanie wiadomości offline, historia czatów, sondaże, ankiety, możliwość ustawienia szybkich odpowiedzi, możliwość pokazania czatu tylko zarejestrowanym użytkownikom, obsługę czatu na pulpicie oraz smartfonie. Właściwie wersja darmowa posiada praktycznie wszystkie potrzebne funkcje i śmiało może konkurować z płatnymi rozwiązaniami. Tak więc warto przetestować tę wtyczkę na samym początku zabawy w live chat.

 

 

Tidio live chat

chat2

Wersja darmowa pozwala na użytkowanie przez jednego operatora. Wygląd czatu jest bardzo przyjemny i nowoczesny. Posiada mnóstwo opcji konfiguracji i dodatkowych widżetów oraz personalizacji pod szatę graficzną strony.  Umożliwia wysyłanie auto wiadomości, przeprowadzania ankiet, śledzenia odwiedzających ze statystykami, wysyłanie wiadomości na maila.

 

 

Casengo Live Chat

chat3

Tutaj niestety otrzymujemy za darmo tylko okres próbny. Później ceny są dość wysokie bo 29$ lub 44$ miesięcznie. Jednak cena idzie w parze z funkcjonalnością czatu. Otrzymujemy tu skrzynki pocztowe, integracje z WhatApps, Facebook Messagerem, smartfonem. Dzięki temu mamy wiele kanałów kontaktu z klientem przez co nawet gdy nie jesteśmy obecni przy biurku możemy śmiało pogadać z klientem. Czat umożliwia również stworzenie FAQ czyli najczęściej zadawane pytania.

 

 

Frescochat

chat4

Prosty, idealny dla początkujących live chat. Co warto tutaj dodać to fakt iż współpracuje on z Google Analytics, geo lokalizacji i funkcją kierowania. Archiwum rozmów. Darmowa wersja to tylko 14 dni testów. Możemy również skorzystać z funkcji czatu wideo.

 

 

Tawk.to

chat5

Jak twierdzą twórcy narzędzia jest ono darmowe i zawsze będzie. Zawiera wszystko co potrzeba do obsługi klienta przez czat. Personalizację widżetu, nazwę użytkownika. Mamy tu archiwum rozmów, możliwość stworzenia prostego FAQ, ustawienia audio, powiadomienia, blokowanie IP, obsługę czatu ze smartfona, ustawienia powitań.

 

 

Tawk.to

chat6

Kolejne rozwiązanie gdzie darmowa wersja śmiało wystarczy na obsługę średniego sklepu. W darmowej wersji mamy do 100 aktywnych na raz klientów. Otrzymujemy również aplikację na telefon, konfiguracje skrzynki pocztowej co pozwala na aktywność czatu również w czasie naszej nieobecności.