fbpx

Różne są metody na zdobywanie klientów. Co raz popularniejszy staje się marketing internetowy i zdają się to zauważać również mniejsze biznesy ponieważ ta forma reklamy powoli wypiera inne tradycyjne metody. Z naszego tekstu dowiesz się o typowych błędach związanych z promowaniem biznesu za pomocą internetu.

 

Korzystanie tylko z jednego źródła

Marketing w sieci to ogromne możliwości oraz niezliczone metody pozyskiwania nowych klientów. Jednak wiele firm wciąż ma utarty jeden schemat: założyć stronę internetową oraz obowiązkowo profil na Facebooku. Jednak na tym portalu społecznościowym świat się nie kończy i tak naprawdę stanowi on tylko jedno z miejsc, w których powinna być obecna Twoja firma. Będąc przy portalach społecznościowych to warto dopasować je do profilu Twojej firmy, ponieważ nie każdy portal sprawdzi się w danej tematyce firmy. Sprawdź portale typu Instagram – jeśli jesteś z branży kreatywnej, modowej. Sprawdź Twittera jeśli prowadzisz jakieś medium, gazetę, portal lub masz coś często do powiedzenia. Zajrzyj na Linkedin w przypadku gdy Twoja firma działa w obszarach biznesu, marketingu, bankowości, finansów, szkoleń, informatyki. Znajdziesz tam mnóstwo nowych kontaktów biznesowych. Mamy jeszcze Youtuba gdzie dobrą treścią wideo jesteś w stanie również pozyskać nowych klientów.

 

Oddalając się nieco od portali społecznościowych pamiętaj, żeby Twoja firma była obecna gdzie tylko się da. Utwórz wizytówkę firmy w Google moja firma co pozwoli znaleźć ją na mapach Googla. Dodaj firmę również do katalogów firm z Twojego miasta jeśli działasz na rynku lokalnym. Wykorzystaj potencjał jaki drzemie w serwisach ogłoszeniowych typu OLX, tam również siedzą Twoi klienci. Porównywarki cenowe, katalogi tematyczne, wpisy na portalach o zbliżonej kategorii do Twojej firmy, udzielanie się na forach internetowych oraz grupach na Facebooku to tylko kolejne przykładu na to jak można rozwijać marketing małej firmy. O tym jak promować biznes lokalnie dowiesz się z naszego kursu na temat tworzenia wizytówki w Google moja Firma.

 

 

Zrobiłem raz i wystarczy

Małe ale i te większy firmy tworzą często strony internetowe oraz wizytówki w różnych miejscach po czym zapominają o ich istnieniu nawet na kilka lat. Jak wiadomo rynek się zmienia, technologia się zmienia. Jeszcze parę lat temu responsywne strony nie miały żadnego znaczenia. Dziś firma, która nie ma witryny przystosowanej do urządzeń mobilnych będzie daleko w tyle. Dlatego drogi przedsiębiorco to, że stworzyłeś stronę to bardzo dobrze. Pamiętaj jednak, żeby stale uaktualniać wszelkie dane, a zwłaszcza dane kontaktowe. nic tak nie irytuje jak nieczynny numer telefonu. Dotyczy to nie tylko strony ale wizytówki w Google Map czy katalogach firm.

 

Twoja oferta również z pewnością stale się zmienia, masz nowe produkty, inne menu w restauracji czy nowe usługi w swoim salonie fryzjerskim. Informuj o tym fakcie na bieżąco na stronie i wszędzie tam gdzie obecna jest Twoja firma. Oczywiście dane kontaktowe to nie wszystko ponieważ co rusz powinieneś dostosować wizerunek Twojej firmy do niezmieniający ie warunków na rynku. Dla przykładu na święta tworzyć klimatyczne grafiki, dodać do logo choinkę czy przystroić bombkami profil na Facebooku. Jeśli nie masz pomysłu na prowadzenie profilu biznesowego i szukasz porad jak skutecznie go prowadzić to zapoznaj się z naszym kursem Facebook dla firm.

 

Kolejnym grzechem, który zaliczyć można do tego punktu jest nuda w działach reklamowych. Bardziej świadomi przedsiębiorcy wspomagają się płatnymi reklamami na Facebooku czy w  Google Adwords. Jednak często odbywa się to na zasadzie, stworzyć i zapomnieć. Tymczasem powtarzający się tekst oraz grafiki w reklamie, która przez pół roku jest taka sama, może  spowodować irytację wśród osób, którym się wyświetla. Wszak ile można oglądać to samo zdjęcie lub banner ?

 

 

Nie planowanie budżetu

Jeśli Twoje działania reklamowe wspierasz płatnymi reklamami i masz co miesiąc przeznaczony budżet na ten cel to świetnie ! Jednak czy na pewno wykorzystujesz go świadomie ? Czy nie ograniczasz się czasem tylko do jednego medium reklamy ? Czy mierzysz jakie efekty przynosi to medium i czy inwestycja się zwraca ? Wiele firm, które mają przeznaczone środki na reklamę nie dywersyfikuje źródeł. Korzystają często z jednej formy np. cały budżet idziesz na pozycjonowanie. Tymczasem może okazać się, że w przypadku Twojej firmy sprawdzi się zupełnie inna droga reklamy. Zaobserwowałem zjawisko, gdzie firmy, które pozycjonują swoją stronę często zapominają o innych metodach pozyskania klienta. Owszem pozycjonowanie jest bardzo skuteczne jednak musisz wiedzieć, że na efekty przyjdzie Ci czekać dłuższy czas oraz pochłonie to dużo środków Twojego budżetu. Z naszym kursem na temat pozycjonowania zaoszczędzisz pieniądze, ponieważ samodzielnie wypromujesz swoją firmę.

 

O wiele lepiej jest podzielić miesięczny budżet na kilka źródeł. Jest tyle możliwości, że warto testować każdy kanał i sprawdzać, który przynosi najlepsze efekty. Zacznij od reklam na Facebooku, potem dołóż Adwordsy. Stwórz bloga i zleć pisanie wartościowych artykułów powiązanych z Twoją branżą. Artykuły muszą dać Twoim klientom jakieś wartości, nie mogą to być tylko i wyłącznie artykuły reklamujące Twoje produkty. Jednym słowem zainwestuj część  budżetu w tworzenie content marketingu. Mierz efekty swoich działań np. za pomocą Google Analytics. Dzięki statystykom będziesz wiedział czy przybywa Ci odwiedzin na stronie, skąd pochodzą i jakie źródło reklamowe napędza sprzedaż.

 

 

Skupianie się na sprzedaży nie na korzyściach dla klienta

Inwestując w reklamę większość firm popełnia jeden zasadniczy błąd. Opisują produkt lub usługę cechami. Tymczasem klient po przeczytaniu tekstu typu: Telewizor 58 cali, szybkość odświeżania 240 Hz, obsługa 4k tak naprawdę dostaje suche fakty. Są to cechy produktu, które napisane w ten sposób nie sprzedadzą produktu. Pamiętaj, że pisząc reklamę musisz w tekście pokazać korzyść jaką klient będzie miał z tego, że kupi telewizor 58 cali. Ludzie nie kupują telewizora 58 cali. Kupują prestiż, wygodę oglądania, czysty obraz. Opis tego produktu w języku korzyści mógłby brzmieć tak : Najnowszy 58 calowy telewizor sprawi, że Twój salon zamieni się w sale kinową, a technologia 4k pozwoli dostrzec szczegóły, których do tej pory nie zauważyłeś. Poczuj się jakbyś był w miejscu akcji dzięki technologi 3d, która dostępna jest w telewizorze za sprawą odświeżania na poziomie 240 Hz.

Widzisz różnicę ? Podanie korzyści oraz cech o wiele szybciej sprzeda Twój produkt niż suche dane.