fbpx

Czy dobre narzędzie jakim jest Adobe Premiere może stać się jeszcze lepsze? Tak! I jest to możliwe za pomocą kilku kapitalnych wtyczek.
W ostatnich latach, Adobe Premiere Pro stał się wiodącym programem edycyjnych zawierających w sobie wszystko co potrzebne w produkcji filmowej. Odkąd Adobe Premiere wziął się ostro do roboty i skupił się na tym, aby poprawić i przyspieszyć funkcjonalność oferowanych narzędzi, a także zadbał o zaoferowanie użytkownikom możliwość dodania praktycznie dowolnego klipu wideo do osi czasu bez względu na kodowanie, zyskał uznanie, nawet wśród sceptyków.

Choć Adobe Premiere to naprawdę ogromny zestaw narzędzi, to oczywiście zawsze może być jeszcze lepiej. Tak jak i do Photoshopa tak i do Premiere istnieje szeroka gama wtyczek dostarczonych przez niezależne od Adobe firmy, które rozbudowują program o nowe możliwości. Wybraliśmy dla Was nasze ulubione pluginy.

 

 

FilmConvert

FilmConvert dodaje ziarnistości i pozwala, by poprzez odpowiednie filtry kolorystycznie można było naśladować klasyczne taśmy filmowe. Wszyscy, którzy dorastali na takich filmach darzą je szczególnym sentymentem, a jednym z najlepszych sposobów, aby stworzyć nagranie, które wyglądają podobnie pod względem ziarnistości i reprodukcji kolorów jest dzisiaj właśnie wtyczka FilmConvert. Ten inteligentny plugin sprawia, że zarejestrowany materiał filmowy zyskuje nowy, prawdziwy wygląd.

 

 

Magic Bullet Looks

Magic Bullet Looks jest doskonałym narzędziem do definiowania filmowego stylu. Jedną z najtrudniejszych rzeczy do wykonania podczas pracy z wideo jest wymyślanie klimatu dla danego materiału. Magic Bullet Looks przoduje w tym temacie dzięki szerokiej gamie ustawień, jakie ma do zaproponowania i które mogą być z łatwością stosowane w edycji. Intuicyjny interfejs pozwala dostosować istniejące efekty lub tworzyć własne przy użyciu narzędzi dostarczonych za pomocą tej wtyczki.

 

 

Colorista 2

Colorista 2 jest świetna wtyczką służąca do profesjonalnego klasyfikowania w Premiere. To fajne rozwiązanie, kiedy chce się pracować ze stylem materiału oraz kolorystyką i stopniowaniem barw. Colorista 2 Red Giant jest doskonałym narzędziem do pracy z kolorem, bowiem ma funkcję oferującą zdolność do pracy z konkretnym kolorem. Posiada sporo naprawdę doskonałych narzędzi. Colorista 2 może naprawdę pomóc Ci nauczyć się używać kolorów, które pomogą podkreślić dramatyzm w twoim materiale filmowym.

 

 

Knoll Light Factory 3

Knoll Light Factory to doskonały sposób, aby dodać realistyczne flary obiektywu do nagrania. John Knoll jest legendą w VFX – jako jeden z twórców Photoshopa wraz z jego całym dorobkiem w Industrial Light and Magic z całą pewnością może być określany pionierem w dziedzinie CGI. Jednym z jego najbardziej znanych prezentów dla społeczności jest właśnie Knoll Light Factory 3, wtyczka, jaka może być z powodzeniem używana do dodawania świetlnych efektów specjalnych.

 

 

Rowbyte Data Glitch

Rowbyte Data Glitch jest świetny pozorowania uszkodzonego materiału filmowego. Ten plugin może zdziałać dużo więcej niż w ogóle może się wydawać. Często podczas tworzenia filmu chcesz aby jakość wideo była doskonała, czysta, kolorowa. Jednak czasem przyjdzie moment, że będziesz musiał zasymilować efekt starej, zepsutej taśmy. W tym Rowbyte Data Glitch radzi sobie doskonale. To genialne narzędzie pozwala na uzyskanie efektu , jakby dane nagranie zostało wcześniej zniszczone. Bardzo przydatne podczas kręcenia klipów w stylu horrory lub thrillery.

 

 

Separate RGB

Separate RGB poprzez Rowbyte pozwala nie tylko na filtrowanie kanałów kolorów, ale też na pracę w odniesieni do stałych elementów,na których będziesz pracować podczas edycji filmu. Jest to inny sposób na zakłócenie nagrania przy wykorzystaniu Rowbyte Software. Separate RGB może być używany dokładnie tak jak jego nazwa sugeruje tzn dzięki niemu można „rozerwać” nagranie przez czerwony, zielony i niebieski kanał. Może to być wykorzystywane, na przykład, aby utworzyć efekt jakim jest tak zwana “aberracja chromatyczna ‘, gdzie zniekształcenie obiektywu aparatu fotograficznego może utworzyć kolor obwódki. Jest to szczególnie przydatne podczas pracy z integracją VFX w odniesieniu do już istniejących ujęć.

 

 

Denoiser II

Denoiser II, wywodzi się z tego samego pakietu co wtyczki Look i Colorista 2, ale to właśnie on jest moim osobistym faworytem. Wtyczkę tę w odniesieniu do edycji filmów uważam za szczególnie przydatną, a już szczególnie jeśli chodzi o kwestie 3D. Denoiser radzi sobie z artefaktami w ciągu kilku sekund, a nie godzin, co byłoby normalką jeśli chodzi o tradycyjne działanie programu Adobe. Może także świetnie współpracować z materiałem typu lowlight, czyli może pomóc usunąć szum jaki jest tworzony przez aparaty cyfrowe używane przy słabym oświetleniu. Od teraz praca z wysokim ISO nie będzie taka straszna.

 

 

Mercalli Pro

Mercalli Pro oferuje szeroką gamę narzędzi stabilizujących dla materiału. Masz problemy z poruszonym materiałem? Choć Premiere ma teraz wbudowany doskonały Warp Stabilizer to jednak zawsze lepiej jest mieć więcej niż jedną opcję, gdy chodzi o stabilizację filmu. Na szczęście Mercalli Pro jest w pełni funkcjonalną wtyczką stabilizującą, którą można wykorzystać nawet jeśli chodzi o stabilizację 3D wraz z całym zakresem kontroli. Można szybko pomóc sobie w tym, by film wyglądał jakby został nakręcony na specjalnym wózku. Jest to również doskonała pomoc dla wielu innych problemów związanych z brakiem stabilizacji materiału.

 

Adobe ciężko pracuje na tym, by odpowiednio zintegrować pracę Premiere z funkcjonalnością wszystkich nowych wtyczek. Jeśli chcesz uzyskać naprawdę znakomity efekt koniecznie musisz sprawdzić również wszystkie aplikacje pakietu Adobe Creative takie jak Preludium – to może drastycznie usprawnić wydajność pracy.