fbpx

W ciągu ostatnich kilku lat można zauważyć zwyżkową popularność formatu wideo w content marketingu. Przewiduje się, że już w następnym roku ta forma promowania marki będzie najpopularniejszą i zarazem najskuteczniejszą strategią. Już teraz statystyki mówią same za siebie ponieważ, aż 85% przebadanych ludzi chce oglądać więcej klipow wideo od firm.

W tym artykule dowiesz się, dlaczego konsumenci preferują treści wideo. Poznasz również typy filmów, które są bardzo skuteczne w strategii marketingowej oraz przykłady dobrze zrealizowanych treści od znanych marek.

Jeśli interesuje Cię jak wykorzystać materiał filmowy i tworzyć strategie to zapoznaj się z naszym kursem wideo marketing.

 

 

Walory edukacyjne

Jedną z największych zalet treści wideo jest łatwość edukowania. Firmy dzięki temu są w stanie pokazywać swoim klientom wartościowe treści.

  • 95% widzów oglądając edukacyjny explainer wideo chciało zapoznać się z produktem

Jednym z typów filmów sprawdzający się w edukowaniu klienta jest animowany explainer wideo. Jest to bardzo lubiany format i chętnie oglądany oraz udostępniany w mediach społecznościowych. Zazwyczaj trwa tylko parę minut ale jego treść zazwyczaj jest bardzo pouczająca. Często przy jego pomocy firma wyjaśnia w łatwy sposób jak działa dany mechanizm, jak korzystać z produktu lub jakie oferuje usługi. Pozwala na łatwe wyjaśnienie nawet bardzo skomplikowanych zagadnień, które często są ciężkie do wytłumaczenia przez zwykłych aktorów.

Poniżej masz świetny przykład użyteczności tego formatu. Pomyśl jak za pomocą normalnych aktorów wyjaśniłbyś techniczne i skomplikowane zagadnienie jakim jest pytanie: “jak głębokie są oceany?”. Tymczasem animowany film pozwala zwizualizować dany temat dzięki temu po obejrzeniu takiej treści, widz ma wyobrażenie o tym jaka to głębokość.

 

 

 

Szybsza interakcja

W tej obecnej dobie technologicznej, mamy obsesję na punkcie szybkości. Nie inaczej jest z przyswajaniem nowych informacji. Po prostu ludzie nie chcą tracić czasu na czytanie czegoś co może okazać się nieciekawe. Często po prostu stajemy się leniwi i nie chce nam się czytać długiego artykułu. I w tym momencie do akcji wkracza format wideo, który jest niesamowicie angażujący. Widać to zwłaszcza w sklepach internetowych gdzie często wolimy obejrzeć film wideo przedstawiający produkt niż przeczytać jego opis. O wiele chętniej obejrzymy jakiś webinar niż przeczytamy ebooka.

Według badań format wideo na Facebooku otrzymuje średnio 135% więcej organicznego zasięgu niż zdjęcie.

Film jest najbardziej skutecznym sposobem, by wywołac emocje. I robi to o wiele lepiej niż statyczne zdjęcie lub tekst. Wszystko dlatego, że pobudza dodatkowe bodźce. Oferuje mnóstwo dodatkowych atrybutów jak operowanie tonem głosu, mimika twarzy aktora, muzyka, dźwięki, dynamika sceny.

Zresztą zdecyduj sam, który format działa na Ciebie jako klienta lepiej. Pokazanie myjki ciśnieniowej w użyciu na tym wideo czy statyczne zdjęcie z katalogu.

 

 

 

Nawet dla niskiego budżetu

Kampanie marketingowe kosztują czasem zawrotne sumy. Jednak próg wejścia w wideo marketing nie musi być duży. Filmy są idealnym sposobem dla firm, aby pokazać widzom ciekawe sceny bez konieczności opłacania aktorów, drogiego studia i sprzętu.

Airbnb jest mistrzem w tworzeniu wirusowych kampanii marketingowych. Jedną z ich znaczących kampanii był krótki film „Hollywood & Vine”, gdzie fani z całego świata zostali zaproszeni do tworzenia krótkich filmów, które mogą być wykorzystane w końcowym klipie reklamowym. Najciekawsze klipy otrzymały wyróżnienie w postaci 100 $ do wykorzystania w Airbnb. I w zasadzie był to jeden z głównych kosztów całej kampanii ponieważ większość zrobili użytkownicy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=K5ssIaIKdkc

 

 

O tym, że próg wejścia nie musi być duży może świadczyć kolejny przykład.

Tasty wyprzedził trend,który obecnie jest bardzo popularny. Ten filmik był jednym z pierwszych tego typu gdzie pokazano przyrządzenie dania w taki sposób. Konsumenci uwielbiają uproszczony przekaz skomplikowanych działań. Taki też jest ten film, który uświadamia, że każdy może być szefem we własnej kuchni. W ciągu 15 miesięcy, Tasty stworzyło 2,000 filmów z przepisami, które łącznie osiągnęły 500 milionów widzów miesięcznie, a marka posiada ponad 100 milionów fanów na Facebooku.

 

https://www.youtube.com/watch?v=UGISKhj3eu8

 

 

Estetyka

Pomyśl jak wyglądałyby media społecznościowe jak Facebook oraz Instagram gdyby nie było możliwości umieszczania zdjęć, wyłącznie sam tekst. Raczej mało kto chciałby przewijać tablice z góry na dół ponieważ po pierwsze było by to szalenie nudne, a po drugie wizualnie nie wyglądało by to najlepiej. Ludzie lubią coś co jest piękne, estetyczne. Przy pomocy filmu możesz im dać o wiele więcej pozytywnych skojarzeń z Twoją marką niż przy pomocy tekstu lub zdjęcia.

Zobacz na przykład tego filmu, w którym promuje się linia ftiness. Tutaj muzyka odgrywa najważniejszą rolę. Pokazuje dynamikę i charakter marki.

 

 

 

Pomaga podejmować decyzje

Marketerzy, którzy stosują wideo marketing zgodnie twierdzą, że materiały wideo spowodowały wzrost ROI. Treść wideo może działać jako czynnik decydujący dla potencjalnego nabywcy.

81% ludzi jest przekonanych do zakupu produktu lub usługi gdy obejrzy wideo. Mówimy tutaj o sytuacji gdzie zarówno na karcie produktu jest opis tekstowy jak i format wideo. 72% ludzi woli obejrzeć film, aby dowiedzieć się czegoś na temat produktu lub usługi.