fbpx

Każdy projekt ma swoją osobowość. Witryna bankowa będzie starać się uchodzić za bezpieczną oraz profesjonalną, podczas gdy portal randkowy może chcieć utrzymać swobodny styl.

Nadanie projektowi konkretnej osobowości powinno nastąpić przed rozpoczęciem projektowania jakiegokolwiek interfejsu. Wiele zależy od kilku czynników, które mogą wpłynąć na to, jak ludzie będą odbierać Twój projekt:


Wybór fontu


Rodzaj fontu odgrywa ogromną rolę w tym jak będzie postrzegany Twój projekt.

Jeśli chcesz uzyskać elegancki lub klasyczny wygląd, spróbuj zastosować szeryfowy krój pisma:

Natomiast jeśli chcesz stworzyć czytelny, prosty i nowoczesny interfejs to font bezszeryfowy sprawdzi się lepiej:

Wybierz go również w sytuacji gdy nie wiesz jaka będzie grupa docelowa Twojego projektu, jest on bardziej neutralny od szeryfowego kroju.

Kolor


Istnieje wiele nauk na temat psychologii koloru. Jednak to Ty, jako projektant powinieneś wiedzieć jaki kolor najlepiej oddaje osobowość firmy.


Niebieski jest bezpieczny i lubiany – ludzie uwielbiają niebieskie odcienie w projektach:

Złoty postrzegany jako poważny, kojarzony z bogactwem:

Pomarańczowy to kolor lubiany przez młodzież:

Zaokrąglone i proste rogi


Nawet taki detal jak się na pierwszy rzut oka może wydawać, ma znaczący wpływ na ogólne postrzeganie projektu. Mam na myśli stosowanie zaokrąglonych lub prostych narożników w różnego rodzaju elementach: ramkach, kartach, przyciskach.

Jeśli firma dla której projektujesz w swojej identyfikacji wizualnej używa ostrych kształtów w logo to rzecz jasna nie zaprojektujesz nagle strony gdzie wszystko będzie zaokrąglone. Musisz brać pod uwagę wiele czynników.


Lekkie zaokrąglenie jest bardzo neutralne i pasuje do większości projektów:

Duże zaokrąglenie narożników sprawia, że projekt staje się bardziej przyjacielski, ciepły i zabawny:

Chcąc uzyskać stonowany, poważny, profesjonalny wygląd, zastosuj proste narożniki, bez żadnego zaokrąglenia:

Język

Ten punkt ciężko zaliczyć do wizualnego projektowania, ale słowa użyte w interfejsie mają ogromny wpływ osobowość projektu.


Użycie mniej osobistego tonu sprawi, że projekt w odbiorze będzie bardziej profesjonalny, godny zaufania:

Korzystając z bardziej przyjaznego i swobodnego języka sprawi, że projekt będzie bardziej przyjazny:

Podsumowanie

Te kilka elementów, które są obecne w każdym projekcie pozwoli Ci określić osobowość projektu.

Jeśli projektujesz dla ludzi starszych lub dla poważnej grupy docelowej np. finanse, banki, nieruchomości, to staraj się utrzymać poważny i profesjonalny ton.

Natomiast gdy odbiorcą Twojego projektu będą dzieci, młodzież lub tworzysz zabawny projekt to wybierz luźniejszy ton.