fbpx

Facebook to poważne narzędzie marketingowe dla Twojego sklepu. Warunkiem jest tutaj odpowiednia strategia budowania profilu. Jedną z zasad jest nie spamowanie Twoich fanów postami z produktami na każdym kroku. Pamiętaj, że oprócz reklam i zdjęć promujących Twoje produkty, powinieneś dać im coś więcej. Twój profil powinien posiadać wartościowy content.

Reklama Facebook Ads często porównywana jest go swojego odpowiednika od Googla. Jednak oba formaty znacznie różnią się od siebie. Osoba, która szuka produktu w Google często jest już zaznajomiona z jego specyfikacją i w dużej mierze jest już zdecydowana na zakup. W przeciwieństwie do Facebooka gdzie ludzie nie wchodzą na ten portal żeby coś kupić. Dlatego tutaj Twoją rolą jest zachęcenie ich do zakupu nawet gdy w danej chwil nie chcieli nic kupować.

Zanim zaczniesz używać płatnych reklam warto przetestować za darmo swoje kreacje reklamowe. Stwórz reklamę i opublikuj ją w formie zwykłego posta. Dzięki temu będziesz wiedział jakiego typu posty wywołują największe reakcje wśród Twoich fanów. możesz tym sposobem wybrać produkty, które najbardziej lubią twoi klienci oraz układ reklam, który wywołuje największe zainteresowanie.

 

 

Daj powód do ekscytacji

Jaki jest najbardziej ekscytujący moment cyklu życia produktu? W przypadku większości produktów jest to zwykle rozpakowywanie paczki i odkrywanie tego, co jest w środku. Ludzie uwielbiają niespodzianki, a zrywanie opakowania, które otula produkt jest jednym z najprzyjemniejszych doświadczeń zakupowych. Dlaczego więc nie przyciągnąć więcej klientów, pokazując im najlepszą część ścieżki zakupowej ? Pokaż w swoich reklamach zdjęcie lub nagraj filmik w momencie rozpakowywania produktu, który reklamujesz. Takie działanie pokaże klientowi, że produkt za chwile może być u niego w rękach i sam będzie mógł go rozpakować. Tego typu sztuczka bardzo działa na emocje ponieważ wszyscy nadal jesteśmy dziećmi i uwielbiamy prezenty. Takim prezentem jest produkt, który de facto klient sam sobie kupuje. Rozpakowywanie przywołuje najmilsze wspomnienia z dzieciństwa gdy niemal rozrywało się papier i karton, w który były zapakowane długo wyczekiwane klocki.

 

 

Pokaż kontrast dla produktów z wieloma wariantami

Na Facebooku warto tworzyć reklamy zawierające wiele zdjęć, dzięki temu w jednej reklamie możesz pokazać więcej produktów. Okazuje się, że reklamy karuzelowe mają większy współczynnik klikalności. Pomysłów na kreatywne wykorzystanie tego typu kreacji reklamowych jest mnóstwo, a jedną z nich jest zastosowanie kontrastu. Wystarczy dobrać kilka pasujących i przede wszystkim kontrastujących kolorów, żeby reklama była atrakcyjna. Spójrz na tą reklamę, gdzie każdy produkt posiada inne tło. Prawdo, że wygląda to o wiele lepiej niż gdyby wszystko było na białym tle ?

Reklamy karuzelowe to również świetna metoda, żeby pokazać wiele wariantów tego samego produktu. Na przykład kilka odcieni sprzedawanych butów. Nadają się również do przedstawienia zestawów pasujących do siebie produktów czyli odpowiednik sklepowego “w zestawie taniej”.

 

 

Wykorzystaj konkurencję

Jeśli Twój produkt jest naprawdę lepszy od konkurenta lub istnieje jakaś cecha, która wyraźnie wyprzedza konkurencję to możesz wykorzystać to w swojej reklamie. Nawet jeśli jesteś niezbyt znaną na rynku marką możesz wykorzystać renomę swoich konkurentów. Ludzie lubią rozpoznawalne marki dlatego Ty w swojej reklamie możesz przytoczyć nazwę znanej firmy i powiedzieć w czym Twoje produkty są lepsze.

Rzućmy okiem na tą reklamę Microsoftu. Jest to oczywiście dobrze znana marka, ale często ludzie myślą, że MacBooki są lepszymi produktami. Dlatego też Microsoft porównał swój produkt do produktu konkurencji i pokazał przewagę w parametrach.

 

 

Pokaż produkt przed i po użyciu

Ta porada jest nieco podobna do punktu pierwszego gdzie wywoływaliśmy podekscytowanie produktem przed jego użyciem. Tutaj również chcemy wywołać podobne emocje jednak nieco innym sposobem. Jeśli twój reklamowany produkt możesz pokazać na zdjęciu wykorzystując zasadę przed i po to jest to bardzo dobry pomysł na pobudzenie wyobraźni klienta. Praktycznie większość produktów możesz pokazać w ten sposób. Sprzedajesz żyletki ? Pokaż mężczyznę z zarostem oraz podczas golenia.  Po prostu musisz pokazać efekt jaki klient osiągnie za pomocą reklamowanego produktu.

Jeśli nie masz pomysłu na zdjęcia przed i po, to o wiele prościej jest zastosowanie kolejnego triku czyli pokazania produktu w użyciu. Zamiast katalogowego zdjęcia zrób zdjęcia z produktem, który jest w użyciu. Na przykład sprzedajesz buty do biegania ? Zrób zdjęcia nóg z założonymi butami na tle parku.  But stojący na na półce będzie wyglądał dobrze ale pokazanie go w praktyce będzie wyglądać o wiele lepiej.

 

Stwórz poczucie wyłączności

Ludzie uwielbiają być traktowanie wyjątkowo. Lubimy mieć poczucie prestiżu oraz tego, że oferta stworzona jest wyłącznie dla nas. Wykorzystaj to tworząc reklamy. Pamiętaj, żeby zawsze zwracać się bezpośrednio do  klienta stosując liczbę pojedynczą “TY”. To właśnie klient jest najważniejszy i niech tak się czuje. W tym celu dobrze wykorzystać remarketing z targetowaniem na klientów, którzy już coś u Ciebie kupili. Dzięki temu za pomocą reklamy dotrzesz do klienta, który zostawił już u Ciebie pieniądze. Możesz zaoferować mu wyjątkową ofertę, stworzoną według jego potrzeb. Pamiętaj, że łatwiej jest przekonać klienta, którego już zdobyłeś niż klienta, który jeszcze nic u Ciebie nie kupił. Dlatego remarketing w Twoim sklepie to podstawa.

 

 

Podejrzyj działania konkurencji

Tego punktu jeszcze parę dni temu tutaj by nie było. Dosłownie przed chwila Facebook wprowadził opcje, która może być niezłym źródłem inspiracji przy tworzeniu kreacji reklamowych. Od teraz każdy może podejrzeć jakie reklamy stworzyła dana strona na Facebooku. Wystarczy kliknąć w widoczny przycisk przy profilu firmy. Znajdziesz go w lewym menu na samym dole “informacje i reklamy”. Dzięki temu uzyskamy dostęp do aktywnych w danej chwili reklam. Daje to nam podgląd na działania konkurencji oraz jest dobrym źródłem inspiracji.