fbpx

W codziennej pracy istnieje tak wiele przeszkód, aby spowolnić proces twórczy. Często tracisz czas przez aplikacje, które odwracają Twoją uwagę. Inny przypadek to praca w zespole, który pracuje zdalnie. Wymienianie się emaliami czy rozmowa przez Skypa nie należą do szczególnie optymalnych form komunikacji w zespole. W tym artykule chcemy przedstawić Ci pomocne narzędzia dla każdego kto tworzy projekty. Znajdziesz tu narzędzia do zarządzania czasem jak i zespołem.

 

Momentum

Internet jest pełen rożnego rodzaju rozpraszaczy i nawet osoby z bardzo silną wola często ulegają pokusie, by sprawdzić co nowego dzieje się na Facebooku i czy pojawiły się jakieś śmieszne filmiki z kotami na YouTubie. Nim się obejrzysz mija godzina, która mógłbyś przeznaczyć na pracę. Na szczęście, z pomocą przychodzi to narzędzie zaprojektowane specjalnie do wyeliminowania pobocznych rozrywek. Za każdym razem po kliknięciu w inną kartę przeglądarki, Momentum przypomni Ci, co jest Twoim najważniejszym celem na dziś. Zasada działania jest bardzo prosta ale niezwykle skuteczna, to tak jakbyś miał za plecami szefa, który obserwuje Twoje ruchy w internecie.

 

Freedom

Jakże wymowna nazwa aplikacji Freedom czyli wolność. I trzeba przyznać, że narzędzie to skutecznie uwolni Cię od podglądania stron, które nie koniecznie podnoszą Twoją wydajność. Podobne narzędzie do Momentum, gdzie głównym celem jest utrzymanie maksymalnej koncentracji na zadaniu. Jednak w tym wypadku nie ma tu żadnej zachęty i namawiania Cię do nie sięgania po rozpraszające strony. Ta aplikacja robi to znacznie brutalniej ponieważ blokuje potencjalne strony, które mogą Ci zakłócić proces twórczy. Musisz wiedzieć, że aplikacja działa na PC, Mac, iOS oraz Androidzie, więc nie będziesz mógł ukradkiem przeglądać Facebooka na telefonie.

 

Spark

Dla wielu z nas, termin Inbox Zero jest jak utopia, po prostu nieosiągalne. Spływające emaile często sa odkładane na później, dodatkowo odwracają uwagę w naszej pracy. Większość z nich nie jest na tyle pilna, by rzucać wszystko i zacząć odpisywać. Tutaj z pomocą przychodzi inteligentne aplikacja robiąca za skrzynkę pocztową, której zadaniem jest posegregowanie maili według ważności. Aplikacja tak segreguje maile, że najważniejsze wiadomości umieszcza na górze, natomiast te mniej ważne jak powiadomienia, reklamy, biuletyny znajdziecie nieco niżej. Narzędzie automatycznie filtruje tylko najważniejsze wiadomości do głównej skrzynki odbiorczej lub „Sanebox”, pozostałe, mniej ważne przenosząc się do innych „SaneLater” lub folderu „SaneArchive”. Dodatkowo bardzo dobra funkcja wyszukiwania wiadomości oraz nowoczesny wygląd sprawia, że od Sparka mógłby się uczyć sam Thunderbird. Niestety na chwile obecną aplikacja działa tylko na Macu.

 

Pomodoro Timer

Jeśli nie jesteś zaznajomiony z techniką Pomodoro, to warto poznać tą technikę pracy zapoczątkowaną przez Francesco Cirilo. W skrócie teoria ta opiera się na zasadzie, że łatwiej jest skupić się na pracy gdy podzielimy ją na krótkie okresy czasu. Nazwa wzięła się od podziału pomidora na 4 części. Zgodnie z teorią, jeden „pomodoro” przyrównuje się do 25 minut aktywności, po którym należy zrobić pięcio minutową przerwę. Po czterech pomodoros, następuje dłuższa przerwa 15-20 minut, która pomoże odświeżyć Twój umysł. Istnieje wiele różnych narzędzi internetowych, które pomogą Ci opanować tę technikę, a jednym z nich jest Pomodor timer, który odlicza niezbędne odcinki czasu, do zachowania techniki Pomodoro.

 

Hot time works

Wiele narzędzi do utrzymania produktywności używa grywalizację, by cię zmotywować do działania. Jednym z takich przykładów jest to narzędzie. Założenie jest proste: musisz wprowadzić zadanie i oszacować ile czasu potrzebujesz na jego realizację. Aplikacja będzie odmierzać czas, który upływa na pracy komunikując to odpowiednio kolorami zielonym, żółtym oraz czerwonym.

 

Toggl

Narzędzia do zwiększania produktywności mogą przydać się również do wyceniania Twojej pracy. Tak jest w tym wypadku i narzędziu, które zlicza czas jaki poświęciłeś na wykonanie danego projektu. Dzięki temu o wiele precyzyjniej będziesz mógł stworzyć wycenę opartą o stawkę godzinową. Toggl śledzi czas, a jego przyjemny interfejs zachęca do korzystania z tego narzędzia. Prosta obsługa, za pomocą jednego kliknięcia stworzysz projekty do mierzenia bloków czasowych.

 

Taiga

Tajga to platforma zarządzania projektami zaspokoi potrzeby każdego zespołu, małego jak i dużego. Taiga to darmowa platforma open-source, która daje pełną kontrolę nad Twoim projektem gdy wykonujecie go wspólnie ze zespołem. Platforma umożliwia podzielenie każdego rodzaju projektu w łatwo wykonalne etapy. Tablica w programie dodatkowo umożliwia skuteczne śledzenie postępów nad projektem.

 

Milanote

Ta aplikacja to taka wirtualna tablica, na które możesz notować pomysły, planować projekty. Jeśli znasz aplikację evernote na notatek to musisz koniecznie zapoznać się z Milanote, która oprócz wklejania tekstów na tablicę możliwa również umieszczanie grafik, zdjęć, plików wideo. Możesz na niej rysować jak przystało na prawdziwą tablicę. Wersja bezpłatna Milanote oferuje zamieszczenie 100 kart z Twoimi notatkami, linkami oraz obrazkami.