Google maps to doskonałe narzędzie do promocji naszej firmy. Sprawdza się szczególnie w przypadku firm działających na rynku lokalnym. Google maps to obecnie doskonała forma osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce ponieważ wyniki są zawsze w pierwszych pozycjach wyszukiwania. Należy jednak dodać, że wysoka pozycja w wyszukiwarce tekstowej nie gwarantuje nam również wysokiej pozycji w mapach. Są to dwie różne od siebie algorytmu googla.
Sekrety wysokiej pozycji w google maps są obecnie ściśle strzeżone przez pozycjonerów stron. Nie ma w tym nic dziwnego ponieważ co raz więcej firm woli osiągnąć wysoką pozycję w mapach niż w samej wyszukiwarce tekstowej. Samo Google również nie jest zbyt wylewne i nie zdradza algorytmu na jakim mapy opierają wyświetlanie wyników wyszukiwania.
Spróbujmy zatem odkryć sekrety wysokiej pozycji w google maps.
1. Adres – tutaj ważnym elementem jest by adres firmy znajdował się w mieście, w którym chcemy uzyskać wysoką pozycję np. optyk Kraków. Dodatkowo im siedziba firmy leży bliżej centrum miasta tym ma większe szanse na wyższą pozycję.
2. Słowa kluczowe w nazwie – umieść słowa kluczowe w tytule wpisu Twojej firmy. Czyli Optyk Kraków “nazwafirmy”. Słowa kluczowe umieszczaj na początku tytułu.
3. Dopracowany wpisy – jest to bardzo ważne, by poświęcić trochę czasu na dokładny wpis. Wybierz odpowiednią kategorie, dodaj zdjęcia firmy, godziny otwarcia, jej opis oraz wpisz jak najwięcej parametrów. Koniecznie dodaj nr telefonu. Dodając zdjęcia oraz filmy dodaj swoje, staraj się unikać umieszczania stocków.
4. Prawdziwość wpisu. Staraj się pisać prawdę czyli umieść ten sam nr telefony, adres, email co na stronie www Twojej firmy.
5. Społeczności. Google sprawdza czy Twoja strona istnieje gdzieś jeszcze. Youtube, Facebook, Google+ są tutaj bardzo mile widziane.
6. Ogólna pozycja. Pozycja Twojej strony w wyszukiwarce tekstowej ma również wpływ na wyższą pozycję w mapach. Tak więc stale pozycjonuj stronę w Google. Zdobywaj linki prowadzące do Twojej witryny. Dodawaj wpis w znanych katalogach firm.
7. Oceny i komentarze. Oficjalnie Google zaprzecza, że komentarze oraz oceny wpisu mają wpływ na pozycję. Jednak jest to jeden z ważniejszych jak nie najważniejszy czynnik wpływający na wyższą pozycję. Jednak uważaj ! Granica między spamem i fałszywymi ocenami jest przez Google wyłapywana. Dlatego chcąc “przyśpieszyć” wzrost pozycji dodaj komentarz do wpisu oraz oceń firmę, lecz każdy komentarz dodawaj z innego konta Google. Nie spamuj komentarzami z jednego konta ! Zachowaj również odstęp czasowy między wpisami. Nie rób tego w jeden dzień. I nie przesadzaj ! Dodaj max 4 komentarze.
8. Adres oraz mapa na stronie. Umieść na swojej stronie pełen dane kontaktowe oraz dojazd z mapą Google.
Dzięki trzymaniu się powyższym radom udało mi się wypozycjonować w parę dni 9 firm w Google maps, które osiągnęły 1 pozycję.
Aby dodać swoją firmę do Google maps, utwórz konto w Google i wejdź na stronę : http://www.google.com/local/add/businessCenter?hl=pl.
Po dodaniu wpisu należy swoją firmę zweryfikować. Najszybciej zrobisz to wybierając opcję weryfikacji przez telefon. Kod pin pocztą idzie do 2 tygodni.