fbpx

Nagrałeś ciekawy filmik i chcesz pokazać go internautom. Pierwsze co przychodzi Ci na myśl to wrzucenie go na Youtube. Oczywiście jak najbardziej ma to sens, jeśli prowadzisz tematyczny kanał i masz swoich odbiorców. Jednak bardzo często jest tak, że firmy nie prowadzą kanału na Youtube, natomiast prowadzą Fanpeg’a.  Zatem jesteś w bardzo dobrej pozycji ponieważ jak pokazują statystyki filmy umieszczane na Facebooku mają w porównaniu do Youtuba o wiele większy procent zaangażowania czasem jest to nawet 40% więcej.

 

Facebook to od pewnego czasu świetna platforma do dzielenia się zasobami wideo dlatego nie marnuj tego potencjału. Facebook walczy z Youtubem o użytkowników, a jednym z jego działań jest zmniejszenie miniaturki filmu z Youtuba, który wrzucamy na ścianę postów. Zwróć uwagę jak wygląda na FB wideo wrzucane jako link z Youtube, a jak wygląda wideo uploadowane bezpośrednio na Facebooka.

 

youtube

 

Wniosek może by tylko jeden – chcąc dzielić się z fanami swoimi nagraniami wideo ładuj materiał bezpośrednio na Facebooka. Dlaczego jedne filmiki mają mnóstwo wyświetleń, a inne mniej ? Co zrobić by Twój materiał wideo dotarł do większej liczby fanów ? Stworzyliśmy krótki poradnik o tym jak zoptymalizować materiał wideo wrzucany na Facebooka.

 

 

1. Dźwięk

Pewnie nie raz złapałeś się na tym, że oglądając filmik na Facebooku oglądasz go bez dźwięku. Nie jesteś sam, ponieważ 85% użytkowników tak robi. Powodem jest fakt, iż filmy są automatycznie ściszane. Większości osób po prostu nie chce się podregulować głośności i oglądają filmik tak jak jest czyli bez dźwięku. Przesuwają suwak głośności dopiero w momencie gdy uznają, że filmik jest interesujący. Następna sprawa to fakt, że nie zawsze możemy pozwolić sobie na oglądanie wideo z dźwiękiem. Pamiętaj, że Twoi fani skanują Facebooka wszędzie. W pracy, na imprezie, w tramwaju czyli czasem po prostu nie mogą pozwolić sobie na dźwięk.

Dlatego, jeśli chcesz, aby Twój film wywołał zaangażowanie musisz zadbać o jego atrakcyjność z wyłączonym dźwiękiem. Pomocne tutaj będą napisy, plansza tytułowa, intro czyli wszystko co pokaże w sposób wizualny o czym jest wideo. Twoje wideo powinno być interesujące przede wszystkim za obraz, a dopiero potem za dźwięk.

 

 

2. Efekt 3 sekund

Czy wiesz, że użytkownik poświęca na Twoje treści wideo średnio 3 sekundy ? Jeśli w tym czasie Twój filmik go nie zainteresuje po prostu go wyłączy. Jeśli więc chcesz zatrzymać użytkownika nie trać jego czau na fantazyjne intra, wstępy, napisy tytułowe, które czasem trwają więcej niż sam film. Fajnie jakby pierwsze sekundy były na tyle interesujące, by użytkownik chciał wiedzieć co będzie dalej. Jeśli Twoje wideo nie porywa w początkowych sekundach i właściwa akcja rozpoczyna się dopiero w połowie to koniecznie utnij nudny początek w programie.

 

 

3. Ograniczaj się

Tak jak i w przypadku postów gdzie sprawdza się zasada im krócej tym lepiej, tak samo i w treściach wideo. Krótsze filmiki trwające do 27 sekund mają znacznie większe zaangażowanie niż trwające ponad 30 sekund. Wszystko dlatego, że Twoi fani przewijają Facebooka w wolnych chwilach np. podczas przerwy na śniadanie w pracy. Dlatego treść na Facebooku nie może zabierać im zbyt dużo czasu.

 

 

4. Miniatura

Zasada ta sprawdza się w każdym serwisie wideo. Koniecznie zadbaj o interesująca i przyciągająca wzrok miniaturę filmiku ! Miniatury są tym, co ludzie widzą jako pierwsze. Jeśli miniaturka filmiku nie będzie interesująca to dlaczego sam filmik miałby być interesujący ? Miniaturka ma duże znaczenie, czy fani zdecydują się kliknąć na wideo, czy też nie. W większości przypadków miniaturka, którą automatycznie wygeneruje Facebook nie będzie ciekawa. Dlatego musisz mieć w nawyku tworzenie własnych, niestandardowych miniaturek.Miniaturka powinna wstępie mówić nam o tym, o czym jest materiał wideo. Dlatego jest to doskonale miejsce na tytuł oraz atrakcyjne zdjęcie. Spójrz na przykład niżej i powiedz, które miniaturki bardziej zachęcają do kliknięcia ?

 

 

videovideo2

 

 

5. Napisz coś o filmiku

Kolejny częsty błąd to wrzucanie samego filmiku. Pamiętaj, że odpowiednim tytułem oraz podpisem przy filmiku możesz jeszcze bardziej zachęcić widza do oglądania. Napisz intrygujący tytuł lub w jednym zdaniu zapowiedz filmik i napisz czego widz może spodziewać się oglądając dany materiał wideo. Wykorzystaj również pozostałe parametry taki jak hasztagi ułatwiające znalezienie wideo. Możesz również otagować inne osoby lub strony. Nie zapomnij też o zastosowaniu przyciski akcji (call to action).

 

 

 

fbChcesz dowiedzieć się więcej na temat skutecznego prowadzenia strony firmowej na Facebooku ? Zapoznaj się z kursem Facebook dla firm gdzie zobaczysz jak stworzyć atrakcyjny profil dla swojego biznesu. Nauczysz się między innymi :

– jak prowadzić profil
– o czym pisać posty
– jakich błędów unikać
jak komunikować się z fanami
– jak pisać ciekawe treści
– jak założyć sklep
– jak angażować fanów
– jak czytać statystyki
– oraz wiele wiele więcej…