fbpx

Prowadzenie biznesu w internecie jest pełne wyzwań jak co rusz wchodzące nowe trendy, które musisz znać na bieżąco czy też stale rosnąca konkurencja. Jednak wirtualny biznes niesie za sobą również wiele udogodnień i nowych możliwości, które z pewnością ułatwiają codzienną prace. Dzisiaj zarządzać firmą można praktycznie z dowolnego miejsca na ziemi, wygodnie leżąc na plaży z laptopem czy tradycyjnie – siedząc w biurze w fotelu. Praca zdalna daje ogromne możliwości ponieważ w kilka sekund możesz połączyć się z pracownikiem w innym kraju lub obgadać projekt z klientem, który jest kilkaset kilometrów od Ciebie. Niezależnie od tego jaki biznes online prowadzisz czy jest to sklep internetowy czy też firma programistyczna powinieneś znać narzędzia, które poniżej Ci pokażemy.

 

 

Evernote

Evernote to notatnik w chmurze. Jak często zdarzyło Ci się coś zapisać w tradycyjnym notatniku po czym będąc na spotkaniu służbowym zorientowałeś się, że notatnik został w domu lub zjadł Ci go pies. Niestety taki urok notatek zapisywanych na kartce lub cyfrowo na dysku komputera. Wystarczy, że Twój dysk będzie miał awarie i ważne notatki przepadną. Z Evernote Twoje dane są bezpieczne ponieważ zapisujesz je w chmurze i możesz przeglądać je w dowolnym miejscu, oczywiście jeśli masz dostęp do internetu. Wygodna aplikacja na telefony oraz dodatek do przeglądarki jeszcze bardziej ułatwiają korzystanie z tego narzędzia. Do tego nie wyobrażam dnia pracy bez kolejnej aplikacji, które razem z Evernote tworzą niesamowitą kooperacje. A jest to Feedly, o którym przeczytasz poniżej.

 

 

Feedly

Dziennie przyswajamy mnóstwo informacji, czytamy dziesiątki artykułów, przeglądamy setki stron. Jednak z czasem dochodzisz do takiego momentu, że Twój zbiór codziennych stron pęcznieje i przeglądanie ich każdej z osobna staje się czasochłonne. Wiadomo przecież, że nie każdy artykuł będzie dla Ciebie interesujący. Tutaj z pomocą przychodzi aplikacja Feedly, czyli czytnik stron, który ułatwia selekcję i przeglądania Twoich ulubionych stron. Po prostu dodajesz adres strony do aplikacji, i otrzymujesz wygodną listę artykułów. Możesz je przeglądać na komputerze oraz telefonie dzięki wygodnej aplikacji. Kolejnym plusem jest to, że Twój zbiór ulubionych stron nigdy nie przepadnie ponieważ zapisujesz je do chmury. W przypadku zapisywania ich do zakładki w przeglądarce, w przypadku awarii lub formatu komputera, możesz je utracić. Należy tutaj dodać, że Feedly współpracuje z Evernote. Czyli jeśli jakiś artykuł przypadł Ci do gustu możesz go zapisać jako notatkę w Evernote. Możesz go edytować lub po prostu odstawić na później.  Te dwa narzędzia z u mnie w użytkowaniu niemal codziennie i szczerze polecam Ci instalację zarówno Evernote jak i Feedly razem.

 

 

Buffer

Jeśli prowadzisz profil firmowy na Facebooku oraz Twiterze to będzie to idealne narzędzie dla Ciebie. Jak wiadomo przy prowadzeniu kilku kont społecznościowych trudno jest utrzymać stabilność publikacji bez inwestowania czasu. Tutaj z pomocą przyjdzie kolejne narzędzie. Pozwala ono zaplanować harmonogram publikacji postów dzięki czemu nie musisz wchodzić na każdy z profili osobno. Wystarczy wkleić post w narzędziu, zaplanować datę i godzinę, a resztę zrobi za nas Buffer. Darmowa wersja pozwala na zaplanowanie 10 postów z góry. Buffer obsługuje takie konta jak Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, G+.

 

 

Slack

Jeśli pracujesz w zespole i każdy z Was jest w innym miejscu to musicie wypróbować to narzędzie. Pozwala ono na szybką komunikację zespołu online. Jednak przesyłanie wiadomości to tylko jedna z funkcji narzędzia.  Umożliwia on użytkownikom dzielenie się plikami, obrazami itd. Slack ma możliwość integracji z innymi popularnymi usługami jak Google Drive czy Dropbox. Posiada również możliwość wyszukiwania wiadomości,  udostępniania plików całemu zespołowi lub tylko wybranej osobie. Narzędzie często wykorzystywane jest przez programistów, ponieważ posiada wygodną funkcje dzielenia się kodem, który może by na bieżąco testowany. Oczywiście narzędzie posiada zarówno wersję przeglądarkową, desktopową oraz mobilną.

 

 

Scraper

Jeśli chcesz śledzić swoją konkurencję może zaciekawi Cię nasza następna propozycja. Jest to bardzo proste rozszerzenie do Chrome. Pozwala ono wyodrębnić fragment zawartości ze strony Twojego konkurenta. Następnie dane te możesz zapisać w arkuszu kalkulacyjnym. dobrym przykładem wykorzystania może być tutaj internetowy sklep konkurenta gdzie po prostu śledzisz jego nowe produkty, ceny, promocje itd.

 

 

Canva

Tworzenie grafiki jest obecne przy każdym internetowym biznesie. Prędzej czy później będziesz potrzebował stworzyć ulotkę, plakat, banner, grafikę na Facebooka czy infografikę. Jak wiadomo nie każdą firmę stać na opłacanie profesjonalnego grafika i nie każda osoba w firmie zna programy graficzne. Jednak z narzędziem Canva projektowanie grafiki jest niemal dla każdego. Wystarczy kilka chwil i sami będziemy w stanie stworzyć ciekawe grafiki. Posiada mnóstwo wbudowanych szablonów oraz gotowych elementów. Prostota działania na zasadzie przeciągnij pozwala tworzyć projekty nawet osobom, które nigdy tego nie robiły.

 

 

Dashlane

W czasach gdy zakładamy mnóstwo kont na stronach, usługach i skrzynkach pocztowych o zapomnienie hasła nie trudno. Wszak kto by zapamiętał kilkadziesiąt rożnych haseł. Co innego gdy wszędzie używamy tego samego hasła. Jednak mam nadzieję, że większość z Was tak nie robi i wszędzie ma unikalne hasło. Jeśli nie chcesz być w sytuacji, że po prostu masz pustkę w głowie i nie pamiętasz hasła, skorzystaj z menadżera haseł.  Narzędzie Dashlane pozwala nie tylko zapamiętać hasła ale również ważne notatki, oficjalne identyfikatory, karty kredytowe i rachunki płatnicze. Dodatkowo, można dodać numery telefonów, adresy i inne dane osobowe, które musisz często zapamiętać. Wszystkie informacje są przechowywane w chmurze. Narzędzie integruje się z większością przeglądarek: Internet Explorer, Chrome, Firefox, Roboform.

 

 

Hiver

Jeśli korzystasz z wielu skrzynek mailowych i chciałbyś je złączyć w jedną to kolejne narzędzie jest dla Ciebie. Hiver jest narzędziem, które pozwala scalić wiele skrzynek na Gmailu w jedną platformę help desk. Dzięki temu będziesz logował się tylko na jedno konto, na które będą spływać wiadomości z innych kont. Dzięki temu możesz śledzić wiadomości Twoich pracowników i w razie czego reagować na pilne wiadomości. Możesz również przydzielić danego maila wybranej osobie z zespołu, tak by na niego odpisała.