fbpx

Reklamy internetowe to chyba jeden z bardziej znienawidzonych typów reklam na rynku. Internauci przez to, ze codziennie bombardowani są mnóstwem treści na stronach wypracowali sobie pewien mechanizm obronny przez co podświadomie nie zwracają uwagi na treści reklamowe. Twoim zadaniem jest jak najlepsze przykucie uwagi i wykorzystanie cennych sekund, które jest w stanie poświęcić internauta na przeczytanie tekstu na Twoim bannerze. Dlatego też tak ważną czynnością jest dobór odpowiedniego kroju fontu. Prosty, geometryczny czy pisany  odręcznie powinien posiadać jedną bardzo ważną cechę gdy chcesz go wykorzystać na projekcie bannerów. Powinien być czytelny i widoczny nawet na małych urządzeniach. Dziś zebraliśmy listę fontów, które z całą pewnością nadają się przy projektowaniu bannerów. Zapraszamy również do innego tekstu gdzie przedstawiliśmy równie czytelne fonty z myślą o nagłówkach.

Big John

Big John ma odważny krój pisma i może być stosowany w  projektach graficznych, w których dobrze widoczny nagłówek odgrywa olbrzymie znaczenie. Z całą pewnością takim typem projektu jest reklama internetowa. Doskonale współgra ze swoim cienkim klonem o nazwie Slim Joe. Razem wyglądają naprawdę świetnie.

Jaapokki

Jaapokki to idealny wybór, gdy planujesz stworzyć nagłówek, który natychmiast przyciągnie uwagę. Stworzony przez fińskiego projektanta Mikko Nuuttila, Jaapokki to czysty dobrze wyraźny krój. Na pewno znajdzie zastosowanie w reklamach oraz przy projektowaniu logo. Fonty mają polskie znaki i są darmowe również do użytku komercyjnego.

Uni Sans Free

Ten krój wygląda tak jakby został stworzony z myślą o projektowaniu bannerów. Jego prostota oraz znakomite wykonanie sprawiają, że będzie to jeden z Twoich ulubionych fontów. Posiada 4 odmiany, dzięki którym możemy manipulować kontrastem i są to Thin plus Thin Italic oraz Heavy również w odmianie Italic. Ogromny plus za fakt, że z fonty możemy korzystać w projektach komercyjnych oraz to, że posiada polskie znaki.

Work Sans

Kolejny świetnie zaprojektowany krój bezszeryfowy, tym razem z Australii. Jest bardzo dobrze widoczny nawet na małych powierzchniach. Na uwagę zasługuje jego bardzo dużo odmian, bo aż 10 od cienkiej ( 100 ) do bardzo grubej ( 900 ). Dzięki temu może posłużyć jako jedyny krój w projekcie, który nadaje się zarówno do pogrubionych nagłówków oraz do zwykłego tekstu czy napisu na przyciski CTA. Tutaj znów mamy miłą niespodziankę ponieważ posiada polskie znaki oraz jest bezpłatny przy projektach komercyjnych.

Azedo

Azedo został stworzony przez portugalskiego grafika Pedro Azedo. Ten wspaniały krój pisma jest dobrym wyborem praktycznie dla wszystkich rodzajów prac graficznych, takich jak logotypy, broszury, reklamy, strony internetowe, a nawet projekty opakowań. Idealny gdy szukasz kroju bezszeryfowego ale takiego, który nie jest tak prosty i oczywisty jak przedstawione o tej pory. Krój posiada swój unikalny, nieco ozdobny charakter.

Elegant Lux

Elegant Lux został stworzony przez projektanta Floriana Paizsa. Jak twierdzi twórca, prace nad udoskonalaniem kroju cały czas trwają. Dlaczego znalazł się w tym zestawieniu ? Ponieważ jego symetryczny wygląd nadaje dużej czytelności oraz charakteru w projekcie. Znajdzie zastosowanie nie tylko w reklamach ale również świetnie nadaje się na dłuższe teksty. Obsługuje jeżyk polski. Niestety możemy ją wykorzystać tylko do użytku prywatnego.

Building

W całym naszym zestawieniu nie ma chyba bardziej przyciągającego uwagi kroju. Stworzony przez włoskiego studenta designu, Leonardo Gubbioni, głównym celem fontu jest zwrócenie uwagi widzów. Jego silny wpływ wizualny sprawia, że projekt na pewno zostanie zauważony. Jest nieco ciężki, przyrównywany do metali jak stal czy aluminium. Nadaje się z całą pewnością na dobrze widoczne plakaty filmowe ale myślę, że znajdzie zastosowanie w nie jednej reklamie bannerowej.

Geomanist

Geomanist to krój bezszeryfowy, którego autorem jest  hiszpańskie studia atipo. Bardzo ciekawie zaprojektowany krój bezszeryfowy, który nie posiada tak jak reszta, prostokątnych zakończeń lecz bardziej zaokrąglone. Jeśli więc szukasz bardziej łagodnego w odbiorze fontu, ten będzie idealny. Niestety darmowa jest tylko odmiana Regular ale polecamy zakupić jego pełną wersję zwłaszcza, że sprzedawana jest ona w modelu zapłać ile uważasz.

Lato

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć sztandarowego kroju polskiego autora designera Łukasza Dziedzica. Bardzo prosty bezszeryfowy krój, świetnie odnajdujący się niemal w każdym rodzaju projektowania. Czy jest to projekt aplikacji, strony internetowej, ulotki, banneru to krój będzie dobrym wyborem. Posiada on 5 odmian wielkości i oczywiście obsługuje polskie znaki.

Open Sans

Każdy kto choć na chwilę miał styczność z projektowaniem powinien znać ten font. Jest obecny niemal wszędzie, zwłaszcza na stronach internetowych gdzie jest najczęściej wybieranym krojem. Nic w tym dziwnego ponieważ posiada niesamowitą czytelność. Dlatego też sprawdzi się w projektowaniu bannerów gdzie będzie czytelny nawet na małej powierzchni. Posiada 6 odmian grubości, a do tego jest darmowy z polskimi znakami.

Novecento

Ten prosty i bardzo geometryczny krój znajdziemy tylko pisany dużymi literami. Taki był zamiar autora ponieważ font miał być przede wszystkim czytelny. Trzeba przyznać, że faktycznie tak jest przez co doskonale sprawdzi się w nagłówkach oraz na stronach internetowych.

Ubuntu

Ubuntu to bezszeryfowy krój pisma zaprojektowany przez Londyńską Dalton Maag. Do września 2010 fonty Ubuntu dostępne były tylko dla uczestników betatestów. Od Ubuntu 10.10 stały się domyślnym krojem systemowym. W pakiecie masz 4 wersje podstawowe w rożnych odmianach: Italic, Condensed oraz Monospace. Idealny pod duże nagłówki oraz teksty uzupełniające. Całość jest darmowa o obsługuje język polski.

Quicksand

Quicksand to font bezszeryfowy z zaokrąglonymi bardzo przyjemnymi końcówkami. Zaprojektował go Andrew Paglinawan w 2008 r. Idealny wszędzie tam gdzie kanciaste krawędzie będą zbyt mocne. Geometryczne zaokrąglenia łagodzą projekt, a zarazem są bardzo czytelne nawet na małych ekranach.

Lobster

Mała odskocznia od prostoty i bezszeryfowych fontów. Kiedy tworzysz reklamę i chcesz nieco bardziej fantazyjny nagłówek to Lobster będzie idealny. Łączy zabawę z elegancją. Znalazł się na naszej liście jako mała odmiana od reszty minimalistycznych fontów. Jest oczywiście bardzo dobrze widoczny i czytelny w różnych rozmiarach. Obsługuje jeżyk polski.

Blowbrush

BlowBrush to ręcznie pisany font w stylu pociągnięć pędzla z naturalnymi liniami i krawędziami. Zawiera ponad 3000 par kerningowych i 23 ligatury.
Jeśli chcesz zapewnić Twojej reklamie oryginalny styl to ten nieco dziwaczny krój na pewno Ci w tym pomoże. Połączenie unikalności oraz przyjemnego odbioru sprawiają, że jest to font godny polecenia jako uzupełnienie bezszeryfów. Font jest darmowy do użytku osobistego i komercyjnego.